وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
بازدید کارشناسان ژاپنی از دریاچه ارومیه

تیم جایکا و کارشناسان وزارتخانه های جهاد و کشاورزی و نیرو از تالاب های آذربایجان غربی بازدید کردند.

تیمی از موسسه جایکای ژاپن به همراه مسولان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو از دریاچه ارومیه و تالاب های اقماری اطراف آن بازدید کردند.

این تیم که از روز شنبه در ارومیه بسر می برد، با بازدید های میدانی از دریاچه ارومیه ، شرایط اکولوژیکی ، میزان آبهای ورودی ، تنوع زیستی سواحل و جزایر ، عوامل خشکی دریاچه و آثار و پیامدهای بحران آبی این زیست بوم را بررسی کردند.

این تیم در این دیدار در پی کسب اطلاعات و داده های بیشتری از شرایط حاکم بر حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.خانم اوکومورا : تیم ما اکنون در صدد جمع آوری اطلاعات پایه ای از وضعیت دریاچه ارومیه و اقدامات انجام شده است و در فروردین ماه نیز تیم دیگری برای ادامه مطالعات فعلی به آذربایجان سفر می کند.

در این دیدار کارشناسان محیط زیست و آب منطقه ای آذربایجان غربی به همراه دو تن از مسوولان وزارت خانه های نیرو و جهاد کشاورزی شرایط حاکم بر منطقه و عوارض ناشی از خشکسالی این زیست بوم بزرگ را برای تیم ژاپنی تشریح کردند.

ژاپنی ها در ادامه دیدار خود راهی پارک ملی دریاچه ارومیه شده و پس از تحقیق و بررسی های لازم عازم سد مخزنی حسنلو شدند و از نزدیک وضعیت تالاب حسنلو و تاثیرات سد مخزنی حسنلو بر روی دریاچه ارومیه و نیز کشاورزی منطقه را ارزیابی کردند.

این تیم بعد از سد حسنلو از تالاب یادگارلو و تالاب سولدوز نیز بازدید کردند و از نزدیک با شرایط زیستی حاکم بر این منطقه نیز آشنا شدند.

هم اکنون 85 درصد از پهنه آبی دریاچه ارومیه دومین دریاچه بزرگ شور جهان خشک شده است و پدیده های مختلف و خطرناک زیست محیطی ناشی از بحران دریاچه ارومیه مردم مناطق وسیعی از شمالغرب و حتی پایتخت را تهدید می کند.



ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: